08:48 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اجاره مسکن

بوی شیطنت می‌آید!
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گرمای نسبی معاملات، برخی آگهی‌های جعلی فروش مسکن با نرخ‌های عجیب و غریب در سایت‌های فروش ملک، عرصه را برای سودجویان در این بازار فراهم کرده است.
احتمال افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار گفت: تکلیف تعیین دستمزد سال آینده کارگران را ماده ۴۱ قانون کار روشن می‌کند. وی پیش‌بینی کرد که حداقل مزد کارگران در سال آینده ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.
حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی پول اسباب‌کشی هم نیست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: امروز در قبال یک میلیون تومان اجاره مسکن، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران رقم قابل توجه و معناداری نیست و کمک هزینه مسکن کارگران باید حداقل ۵۰ درصد هزینه اجاره بها را تأمین کند تا بتواند در معیشت کارگر اثرگذار باشد.
حق مسکن کارگران ۶۰ هزار تومان بیشتر شد
پایگاه خبری راد: اعضای شورای عالی کار در آخرین جلسه خود سر افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به توافق رسیدند و آن را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند.
۶۰ درصد حقوق کارگران برای اجاره‌خانه می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اگر کارگران قبلا یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.
گرمدره مکان مناسبی برای مهاجرت تهرانی ها
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مسکن البرز گفت: این روزها معاملات مسکن بیشتر به صورت معاوضه انجام می‌شود.
تحریم تاثیری بر بازار مسکن ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تحریم‌ها ممکن است اثرات کوتاه‌مدتی بر روی بخش مسکن ایجاد کند اما منجر به گران‌تر شدن مسکن نخواهد شد، زیرا هم‌اکنون نیز قیمت‌ها بالاتر از توان مردم است.
توانایی عبور از سختی‌های پیش رو را داریم
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی با تاکید بر این که ما توانایی عبور از شرایط تحریمی را داریم، گفت: موضوع مسکن مهر یکی از اولویت‌ها و برنامه‌هایم است به دنبال آن هستیم با افزایش تولید مسکن نیاز جامعه به واحدهای استیجاری را برطرف کنیم.
صف خرید خانه‌های ساحلی تا کجا می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: نه فروشنده می‌فروشد و نه خریدار اقدام به خرید می‌کند و اگر هم خریداری پیدا شود یا زوج‌های جوانی هستند که از ترس بر باد رفتن اندک سرمایه‌شان اقدام به خرید مسکن می‌کنند و یا عده محدودی هستند که در این بازار به فکر سرمایه‌گذاری افتاده‌اند.
افول بازار اجاره+ قیمت
پایگاه خبری راد: تابستان امسال، بازار اجاره تحت تاثیر جهش قیمت مسکن، اجاره بها و عدم توان اجاره‌نشین‌ها با افت ۶۳ درصدی حجم قراردادها مواجه بوده که به نظر می‌رسد تمدید قرارداد و مهاجرت از عوامل اصلی این تغییر رفتار بوده است.
موج مهاجرت از تهران کلید خورده است
پایگاه خبری راد: نوسانات ارزی، رشد قیمت مسکن و اجاره بها، پایین بودن کیفیت زندگی، آلودگی هوا و ترافیک باعث شده ۳۵۰ هزار نفر طی پنج سال از تهران بروند؛ بررسی‌های اخیر نیز حاکی از آن است که روند مهاجرت تشدید شده است.
پراید ۲۲ میلیونی را ۴۰ میلیون نخرید!
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مشکلات موجود در ترخیص قطعات خودرو، مافیای دلالان و هجوم مردم برای خرید را از عوامل گرانی خودرو دانست و گفت: قیمت کارخانه‌ای پراید ۲۲ میلیون تومان است اما پس از ورود به بازار ۲۳ میلیون تومان به قیمت آن اضافه می‌شود.
برنامه دولت برای کنترل قیمت مسکن جواب می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: به دنبال جهش قیمت مسکن که از رشد بازارهای موازی ایجاد شد، وزارت راه و شهرسازی در هفته های اخیر ۹ راهکار را در قالب چهار لایحه برای کنترل بازار مسکن در دستور کار قرار داد که بعضی کارشناسان معتقدند در کوتاه مدت اثر چندانی نخواهد داشت و اثرات آن را در صورت اجرا، باید در میان و بلندمدت جست و جو کرد.
اجاره خانه با سکه طلا؟
پایگاه خبری راد: اجاره‌بهای سکه‌ای پدیده تازه بازار مسکن در تهران است که مستاجران را با چالشی تازه روبه‌رو کرده است.
لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.